مقالات

انواع ابزارآلات صنعتی – مقاله جامع و کامل (قسمت دوم)

 

ابزارآلات اندازه گیری‌ صنعتی

انواع ابزارآلات صنعتی اندازه گیری نیز یکی دیگر از دسته‌بندی‌های ابزارآلات اصلی می‌باشد که در ادامه به توضیح چند مورد از مهمترین ابزار آن می‌پردازیم.

متر:

همگی از کودکی با ابزار متر آشنا شده‌ایم که در مشاغل مختلف و حتی در منزل استفاده‌های زیادی دارد

کولیس:

وسیله‌ای است که در دبیرستان و در دانشگاه اشخاصی که رشته‌های مهندسی و عمران را خوانده‌اند با آن آشنایی کامل دارند با استفاده از این ابزار می‌شود قطر و طول خارجی و داخلی اجسام مختلف در اشکال مختلف را اندازه‌گیری نمود و قدرت محاسباتی بالایی دارد.

تراز:

با استفاده از این ابزار سطوح مختلف را صاف و موازنه می‌نمایند.
سایر ابزارآلات به مانند میکرومتر اندیکاتور زاویه سنج گونیا و مانومتر نیز در این دسته از ابزارآلات اندازه‌گیری صنعتی قرار می‌گیرند. هر فروشگاه ابزارآلات صنعتی میتواند این کالا ها را به فروش برساند.

ابزارآلات صنعتی بادی

استفاده از ابزارآلات صنعتی بادی برای شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ بسیار محبوب است زیرا وقتی از باد به جای روغن و یا سایر مواد استفاده می‌نمایند استهلاک دستگاه‌ها به شدت پایین می‌آید و در نتیجه طول عمر دستگاه‌ها به شدت بالا می‌رود و همچنین هزینه تعویض و راه‌اندازی و پشتیبانی و تعمیرات آنها نیز بسیار پایین‌تر می‌آید.

پیستوله بادی:

این ابزار با امکان مکندگی و دمندگی که دارد می‌تواند محتویات داخل خود را به اطراف بپاشد. این وسیله در صنایع رنگ بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد شما می‌توانید با استفاده از آن انواع وسایل مختلف را رنگ کنید لازم به ذکر است که تولیدات مبل‌ها نجاری‌ها کابینت سازی‌ها و حتی شرکت‌های خودروسازی نیز از این نوع وسیله برای صنایع رنگی خود استفاده می‌نمایند.

میخکوب بادی:

همانطور که از نام این دستگاه پیداست برای کوبیدن میخ به سطوح مختلف به کار می‌رود اما این بار بدون استفاده از چکش این دستگاه با متصل شدن به منبع تحت فشار باد می‌تواند میخ‌ها را با فشار بسیار محکم به سطوح مختلف نصب نماید.

ابزارآلات صنعتی بنزینی

 

 

 

این ابزارآلات در زمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ما بخواهیم به جای استفاده از نیروی الکتریکی از سوخت‌های مختلف برای استفاده از ابزارآلات یا انجام فعالیت‌های مختلف استفاده نماییم به عنوان مثال اگر به یک تور کویر گردی رفته باشیم و یا در مسافرت دسترسی به نیروی الکتریکی نداشته باشیم می‌توانیم از ابزارآلات صنعتی بنزینی برای انجام کارهای خود استفاده نماییم. که در ادامه این مقاله جامع به چند مورد از این ابزارآلات اشاره می‌نماییم.

چکش تخریبی :

از این ابزار برای خرد کردن و نابودسازی سطوح مختلف مانند سنگ بتن و مواردی از این قبیل استفاده می‌گردد.

ژنراتور:

موتورهای برقی که قبلاً حتماً یکی از آنها را دیده‌اید می‌تواند انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند به این صورت که شما سوخت بنزینی را داخل این دستگاه می‌ریزید و با استفاده از آن نیروی الکتریکی تولید می‌کند.

کلام آخر

بطور کلی ابزا آلات صنعتی به دسته های مختلفی تقسیم می شود که با برخی از آنها از کودکی آشنایی پیدا کرده ایم مانند انبردست ، پیچ گوشتی و متر. از شما برای مطالعه این مقاله بسیار متشکریم و امیدواریم مطالب موجود در این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. با تشکر. گروه صنعتی جلوخانی

ببینید: قیمت اتومات پمپ آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر