مقالات

معرفی ابزارآلات صنعتی – مقاله جامع و کامل

معرفی ابزارآلات صنعتی - مقاله جامع و کامل

معرفی ابزارآلات صنعتی – مقاله جامع و کامل

ابزار آلات صنعتی در طیف گشترده ای قرار دارند و شامل دسته بندی های زیادی نیز می شوند اما به طور کلی می توان آنها را در پنج دسته بندی اصلی قرار داد که شامل: ابزار آلات صنعتی دستی، ابزار آلات برقی، صنعتی، ابزار آلات اندازه گیری، صنعتی ابزار آلات صنعتی بادی، ابزارآلات صنعتی بنزینی است. این محصولات در انواع مصارف خانگی شرکتی یا حتی در مزارع و یا زمین های کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ( انواع ابزارآلات صنعتی – مقاله جامع و کامل ، فروش ابزارآلات صنعتی ، تولید کننده ابزارآلات صنعتی فروشگاه ابزارآلات صنعتی)

تعریفی که می توانیم از ابزارآلات داشته باشیم این است که هر وسیله ای که به انجام فعالیتی سرعت ، دقت و قدرت ببخشید و آن فعالیت را برای ما آسان تر کند ابزار آلات نامیده می شود. اما ما در این مقاله قصد داریم درباره ابزار آلات صنعتی صحبت کنیم. قبل از اینکه به ادامه مقاله بپردازیم لازم به ذکر است بگوییم اگر از فروشندگان محترم ابزار آلات صنعتی هستید می توانید لیست قیمت های فروش ابزارآلات صنعتی به روز برند های مختلف و تولید کننده ابزارآلات صنعتی را در صفحه اصلی سایت گروه صنعتی جلوخانی مشاهده فرمایید. با ما در ادامه همراه باشید.

ابزارآلات صنعتی دستی

ابزار دستی رایج ترین و پر کاربرد ترین دسته از این مجموعه می باشند که به وفور در شرکت ها ، تعمیرگاه ها ، مکانیکی ها و حتی منازل یافت می شود. این ابزار آلات برند های مختلفی دارد که به طبع طیف قیمت موجود آنها را نیز بزرگ و وسیع می کند. در ادامه چند مورد از معروف ترین آنها را به شما معرفی می نماییم.

  • انبردست: این ابزار برای خم کردن، پیچاندن، برش دادن یا حالت دادن به سیم مفتول یا سیم های مختلف به کار می رود که اغلب ما با این ابزار آشنایی داریم و در منزل از آن استفاده می نماییم.
  • پیچ گوشتی: همانطور که از نامش پیداست برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف دو سو، چهارسو، آلن ، شش گوش و غیره استفاده می شود. لازم به ذکر است پیچ گوشتی مدل برقی نیز دارد که در ادامه به آن اشاره می نماییم.
  • چکش: چکش ابزار کوبشی است که برای ضربه زدن به سطوح مختلف یا نصب میخ بر روی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد که به سایز بزرگ آن پتک می گویند.
  • آچار: آچار ابزاری است برای برای باز و بسته کردن پیچ و مهره که خود سایز و مدل های مختلفی دارد مانند آچار ساده، فرانسه، شش گوش، همه کاره و…

ابزار آلات صنعتی برقی

ابزارآلات برقی دسته دیگر از تجهیزات صنعتی هستند که استفاده از آنها می‌تواند راندمان کاری را بالا برده و به کار شما سرعت ببخشد به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک تیکه فلز لوله یا چوب را ببرید می‌توانید از اره دستی استفاده کنید و یا اینکه می‌توانید از اره برقی استفاده کنید طبیعتاً استفاده از اره دستی احتیاج به قدرت و زمان بسیار زیادتری نسبت به اره برقی دارد اره برقی فقط در چند لحظه می‌تواند حتی یک درخت را قطع کند در اغلب این ابزارآلات موتور الکتریکی به کار رفته است در ادامه به چند مورد از این ابزارآلات اشاره می‌نماییم و آنها را برای شما توضیح می‌دهیم.

 فرز

فرز یا همان سنگ فرز یکی از ابزارهای پرکاربرد در زمینه حکاکی و برشکاری می‌باشد که از آن در صنایع مختلف از جمله اتومبیل سازی صنایع عمران و مهندسی استفاده می‌شود فرز نیز به سه دسته مینی فرز ، فرز متوسط و فرز بزرگ صنعتی تقسیم می‌شود.

دریل

اکثر ما از بچگی با ابزار دریل آشنایی داریم ابزاری است که برای سوراخ کاری استفاده می‌شود که به دو دسته دریل شارژی و دریل برقی تقسیم می‌شود شما می‌توانید از دریل برای سوراخ کردن سنگ بتن چوب فلز و سطوح دیگر استفاده نمایید اما توجه داشته باشید که مته مناسب آن سطوح را انتخاب کنید.

اره برقی

اره برقی یک ابزار بسیار مناسب در زمینه قطع کردن و برش دادن درختان و چوب‌های مختلف می‌باشد اره برقی دارای یک موتور قوی می‌باشد که از سوخت بنزین تغذیه می‌نماید.

دستگاه جوش

دستگاه جوش دستگاهی است که میان قطعات فولادی و و فلزی اتصال ایجاد می‌نماید در گذشته دستگاه‌های جوش بسیار بزرگ و سنگین وزن بود اما امروزه دستگاه‌های کوچکتری هم به بازار آمده که قابل حمل و با وزن بسیار کمی تهیه و تولید شده‌اند.

(انواع ابزارآلات صنعتی – مقاله جامع و کامل ، فروش ابزارآلات صنعتی ، تولید کننده ابزارآلات صنعتی فروشگاه ابزارآلات صنعتی)

بخوانید : جعبه آتش نشانی یا فایرباکس چیست؟ مقاله جامع

 

انواع ابزارآلات صنعتی – مقاله جامع و کامل ، فروش ابزارآلات صنعتی تولید کننده ابزارآلات صنعتی فروشگاه ابزارآلات صنعتی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر