مقالات

بهترین روش های تمیز کردن شوفاژ

بهترین روش های تمیز کردن شوفاژ

شوفاژ

یکی از بهترین ابزاری است که برای گرم کردن مکان هایی مثل منازل از آن استفاده می شود هرچندکه تمیز کردن شوفاژ جلوه  زیبایی به فضا می دهد اما پاک کردن گرد و غبار از روی آن تا حدودی هزینه‌های استفاده از سیستم گرمایشی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود عملکرد بهینه تری را برای شما داشته باشد.
از آنجا که آلودگی هایی در فضا وجود دارند همانند پرده فرش و مبل و همچنین توده هایی که افراد سیگاری موجب آن می شود روی رادیاتور ها این گرد و غبار انباشته شده و باعث می شود که گرمای لازم به هوا ایجاد نشود.
به همین دلیل با شروع فصل سرد زمستان با استفاده از این وسایل لازم می بینیم تا آنها را تمیز کرده و گرد و غبار آن را بزداییم.

 

هواگیری پکیج برای زمستان

برای تمیز کردن شوفاژ ها می‌توانیم از راههای زیر کمک بگیریم:

ابزار هایی که برای تمیز کردن نیاز داریم عبارتند از حوله آب صابون گردگیر دستی اسفنج جاروبرقی پارچه و چوب بلند برای تمیز کردن شوفاژ ابتدا باید آن را خاموش کنیم تا رادیاتورها سرد شوند برای اینکه در صورت داغ بودن رادیاتور ها پوست دست شما آسیب نبیند باید بعد از سرد شدن رادیاتور این کار را انجام دهیم.

ابتدا توسط جاروبرقی تمامی درز های رادیاتور را تمیز می کنیم سپس در مرحله بعد از برس های تمیز کننده بهره می گیریم در روش دیگر می توان با استفاده از سشوار برای زدودن گرد و غبار استفاده کرد به این منظور باد سشوار را روی شیار های شوفاژ نگه داشته تا گرد روی رادیاتور از آن زدوده شده و یک حوله مرطوب نیز زیر آن می‌اندازیم تا با پراکنده شدن گرد و خاک همه آنها به پارچه مرطوب چسبیده و در خانه منتشر نشود .

در مرحله بعد از آب و صابون استفاده کرده و سطل را با آب گرم پر میکنیم و درون آن مقداری مایع شستشوی صابون داشته و توسط اسفنج شروع به پاک کردن بدنه های شوفاژ می کنیم و بعد با دستمال خشک رطوبت را پاک می کنیم.

اگر پوسیدگی شوفاژها زیاد باشد ظاهری نامناسب به خانه می دهد به همین دلیل می توان رنگ کردن رادیاتورها را نیز در نظر داشته باشیم اما برای تمیز کردن پوسیدگی شوفاژها نیز می توان رادیاتور را از دیوار جدا کرده که در وهله اول باید آب موجود در رادیاتور را تخلیه کنیم که مستلزم این است که اطراف رادیاتور حوله و دستمال ا پهن کرده و با پارچه آن را بپوشانیم سپس سوپاپ ها و شیر های رادیاتور را چک میکنیم تا بسته باشند بعد از بستن شیر گرمایشی شیر خروجی آب را باز کرده و منتظر می مانیم تا آب خارج شود با باز کردن سوپاپ دوم که باعث اتصال رادیاتور به دیوار میشود میتوان شوفاژ را از دیوار جدا کرد و سپس آن را شسته تا زنگ زدگی و پوسیدگی ها از بین بروند سپس شوفاژ را مجددا نصب میکنیم.

 

 

 

نحوه ی پاک کردن رنگ لباس از روی شوفاژ

 

برای پاک کردن رنگ از روی شوفاژ نباید از وسایلی که باعث خش انداختن سطح شوفاژ شود استفاده کنیم به این منظور می‌توان از موارد زیر جهت پاک کردن کردن رنگ استفاده کرد اول شوفاژ را خاموش کرده سپس سطلی دارای مایع شستشو (وایتکس) آماده می‌کنیم و بعد از آن با کمک یک اسفنج نرم روی ‍قسمتی که رنگ روی آن ریخته را کشیده و این کار را تکرار کرده تا لکه کمرنگ شود سپس از شوینده های شیمیایی موجود در بازار برای پاک کردن شیرالات میتوان استفاده کرد کمی از آن را اسپری کرده و میگذاریم تا چند لحظه بماند سپس با دستمال خشک رادیاتور را پاک میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر