اخبار

رتبه چهارم ایران در فناوری تولید انرژی خورشیدی

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با اشاره به جایگاه مناسب این استان در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: سمنان رتبه ۱۲ کشور را از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان دارد.
محتوا پنهان
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، داوود فیض اظهار داشت: با ثبت ۳۳ اختراع در استان سمنان ، ۱۰ درصد از کل اختراعات استان سمنان را شامل می شود و بقیه برای ثبت اختراع به مراکز مراجعه کردند.
وی گفت: ۳۰ اختراع سطح سه و ۲ اختراع سطح ۲ از طریق بنیاد ملی نخبگان در استان سمنان ثبت شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان رتبه ۱۲ کشور را از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: اکنون ۵۷ شرکت دانش بنیان و ۲ پارک علم و فناوری در سمنان و شاهرود فعالیت دارند.

فیض با بیان اینکه بنیاد نخبگان مرکز استان ازنظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رده دوازدهم را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: هدفگذاری ۲۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور در نظر گرفته شده و تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت راه‌اندازی شده است.
معاون رئیس جمهور در بوشهر: شرکت‌های دانش بنیان به مرز ۴۰۰۰ شرکت رسید.
وی با اشاره به چشم انداز ۱۴۰۴ برای تحقق این هدف‌گذاری برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه کرد: فرصت کمی برای محقق شدن برنامه پیش‌بینی شده وجود دارد.
رئیس کارگروه دانشگاهیان و علم و فناوری استان سمنان گفت: تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
فیض با بیان اینکه ایران از نظر رشد فناوری در خاورمیانه رتبه اول و در دنیا رتبه هفدهم را به خود اختصاص داده است ابراز داشت: پیشرفت‌های بسیاری در این چهل سالگی در حوزه نانو به دست آمده است.
وی گفت: ایران چهارمین کشور در فناوری تولید انرژی خورشیدی، دومین کشور جهان در تولید نانو داروها و دارای رتبه هفتم در نانوفناوری و رتبه نخست نانوفناوری در خاورمیانه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر