لیست قیمت

ست کنترل پمپ آب

ست کنترل پمپ

ست کنترل پمپ آب

ست کنترل پمپ آب چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ست کنترل پمپ آب یک وسیله بسیار کاربردی است که وظیفه آن را می توان: اتومات کردن پمپ، کنترل و تنظیم فشار آب بیان کرد. به طور کلی ست کنترل پمپ آب یکی از لوازم همراه پمپ است که هدف از قرار دادن این وسیله در کنار پمپ به کنترل جریان آب و جلوگیری از قطع و وصل شدن جریان و ایجاد خسارت های دیگر می پردازد. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره ست کنترل پمپ یا همان کلید اتوماتیک دیجیتال صحبت کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

ست کنترل پمپ آب

ست کنترل پمپ آب

انواع ست کنترل پمپ آب

به طور کلی ست کنترل ها به 3 دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که این 3 دسته عبارت اند از:

ست کنترل آب پمپ ساده

این مدل از ست کنترل ها امکان تنظیم شدن ندارند و به صورت استاندارد در فشار و ارتفاع مشخصی عرضه می شود. توجه داشته باشید که این مدل از ست کنترل ها انواع مختلفی دارند.

ست کنترل پمپ آب با پیچ تنظیم

همان طور که از نام این ست کنترل مشخص است، این مدل دارای یک پیچ تنظیم است که با آن می توان میزان حساسیت کلید اتوماتیک دیجیتال را کنترل کرد. معمولا برای پمپ های آب جتی و بشقابی که تا یک اسب بخار توان دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

ست کنترل پمپ

ست کنترل پمپ

ست کنترل پمپ آب با پیچ تنظیم و هیدو تانک

در این ست کنترل پمپ علاوه بر پیچ تنظیم یک منبع تحت فشار باد وجود دارد. که کار آن این است که آب را با فشار بیشتر به طبقات بالاتر برساند. معمولا برای پمپ هایی که تا دو اسب بخار توان دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای تشکیل دهنده ست کنترل پمپ آب

یک ست کنترل پمپ آب از 6 قسمت اصلی تشکیل شده است که این اجزا عبارت اند از:

  • دیافراگم
  • شیر یک طرفه
  • مانومتر یا فشارسنج
  • کابل برق
  • بدنه پلاستیکی
  • پیچ تنظیم فشار

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *