مقالات

مزایا و معایب شیرآلات توکار

مزایا و معایب شیرآلات توکار

مزایا و معایب شیرآلات توکار

 

مزایا و معایب شیرآلات توکار

در این مقاله سعی شده تابا تفاوت های شیرآلات  توکار و روکار آشنا شویم.

از آنجا که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مدرنیته شدن ساخت و ساز ها نیز رو به آن سمت تغییر می کند بنابراین جانمایی ملزومات ساختمانی نیز دستخوش تغییراتی می شود.

ویژگی های شیرآلات توکار

در مورد شیرآلات توکار باید توجه داشت که نحوه طراحی آنها که شامل تمام اجزای آن به غیر از اهرم یا فلکه سرد و گرم می باشد در داخل دیوار جای گرفته است  و دقیقاً برعکس شیرآلات روکار می باشد.

همچنین در مورد اینکه شیرآلات اهرمی روکار را می توان به خود نصب نمود اما در مورد شیرآلات توکار کاملاً فرق می کند و به سیستم لوله کشی مربوط می شود در مورد اندازه و متراژ نیز باید گفت که باید متراژ خانه را و همچنین سرویس های بهداشتی و حمام را در نظر گرفت و همچنین می توان گفت که در مورد شیرآلات توکار که برای فضاهای کوچک استفاده نمی شود به همین دلیل طراحان آن نسبت به زیبایی آن و ظاهر آن فضاهای بزرگ نیز از شیرآلات توکار نیز استفاده می کنند.

در مورد ویژگی دیگری که به لحاظ دوام آن می توان گفت شیرآلات روکار بعد از مدتی دچار پوسیدگی می شوند و به همین دلیل می باید تمامی آن ها را عوض کنید .

شیرآلات توکار نیاز به فضای کمتری دارند و برای محیط‌های کوچک  مناسب هستند.

تمیز کردن این شیرآلات بسیار راحتتر از شیرآلات روکار است.

کاهش در مصرف آب یکی از مهمترین مزایای شیرآلات توکار است.

در مورد شیرهای توکار می‌توان گفت عمر آنها بسیار بالاتر از روکار میباشد و همچنین عملکرد آن بهتر از روکار میباشد .

همچنین می‌توان گفت که در مورد شیرهای توکار آب بسیار کمتر از شیر های روکار می باشد چرا که وقتی پیچ شیرهای آنرا باز کنید می‌بینید که فشار شدیدی که آب دارد بسیار بیشتر می باشد.

به لحاظ زیبایی نیز اگر بخواهیم بگوییم شیرهای توکار زیبایی خاصی را نیز خواهند داشت در مورد هزینه نیز باید بدانید که خرابی اتصالات درونی و ندادن هزینه تعمیر بسیار بالایی را نیز خواهد داشت و حتی ممکن است به بنایی نیز بکشد.

همچنین اکثرا فکر می‌کنند شیرآلات توکار را تنها در خانه‌های تازه ساخت می‌توان به کار برد این تصور کاملا اشتباه است.

در خانه‌های قدیمی نیز می‌توان از این شیرآلات استفاده کرد و به راحتی آنها را نصب کرد. بیشتر شیرآلات توکار نحوه نصب مشابهی دارند. با این حال ممکن است برخی شیرآلات به علت داشتن آپشن‌های خاص یا هر دلیل دیگری روش نصب متفاوتی داشته باشند. حتی ممکن است روش نصب شیر روشویی، دوش، توالت و ظرفشویی نیز با یکدیگر متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر