مقالات

فلومتر و فلوسوئیچ پکیج چیست؟

فلومتر و فلوسوئیچ پکیج چیست؟

همانطور که از اسم این موضوع پیداست این دو قطعه از قطعاتی هستند که در پکیج می شنویم که اگر خراب شود دگر پکیج کار نمی کند و همچنین آب گرم را نیز نخواهیم داشت.

در زیر به توضیح و معرفی این دو قطعه می پردازیم.

فلومتر پکیج چیست ؟

این قطعه مانند یک حسگر می باشد که وقتی ما شیر آب را باز میکنیم آب را گرم کرده و شعله آن روشن می شود و همچنین آب گرم به سمت شیرآلات راهی می شود.

اسم دیگر این قطعه دبی سنج می باشد که همانطور که از اسمش پیداست مقدار آب مورد نیاز برای گرم شدن را به برد پکیج اعلام کرده و به این طریق شعله کم و یا زیاد خواهد شد.

پمپ آب خانگی یک اسب

فلوسوئیچ پکیج چیست ؟

در پکیج های قدیمی تر از این قطعه استفاده می شده که کاربرد آن به این شکل بوده است که برای تشخیص جریان آب در مسیری که گرمایش پکیج را تعیین می کرده استفاده می شده به این صورت که بعد از باز شدن شیر آب که یک آهنربا بر روی آن قرار دارد به شکل مغناطیسی عمل می کند و یک جریان الکتریسیته ای را موجب می شود و به این شکل این جریان به برد دستگاه میرسد و از این طریق پکیج مان را روشن میکند و آب گرم را به سمت شیر ها هدایت می کند.

پکیج ها به لحاظ مبدل ها به دو دسته تقسیم می شوند:

مدل پکیج تک مبدل

مدل پکیج دو مبدل

در زیر به عیب یابی های فلومتر پکیج میپردازیم:

از جمله علائمی که به گرم نشدن آب مربوط می شود این است که چراغ سبز پکیج خاموش می شود آبگرم به لوله ها به جریان می‌افتد و دچار افت دما خواهد شد بنا به همین دلیل باید به تعمیر فلوسوئیچ پکیج یا تعمیر فلومتر پرداخت.

در مرحله اول باید پکیج را به حالت تابستانه تنظیم کرد و شیر آب گرم را باز کرده اگر در این مرحله پکیج تان روشن شد به معنای این است که فلومتر سالم میباشد اما اگر در حالت استندبای قرار گرفت و روشن نشد میتوان متوجه خرابی فلومتر شد.

قطعات داخل فلوسوئیچ پکیج عبارتند از :

بدنه

خار

شناور تفلونی

فیلتر صافی

سیمهای فلوسوئیچ

خرابی فلوسوئیچ پکیج یابت یکی از این دلایل پیش می‌آید که عبارتند از:

گیر کردن فلوسوئیچ

خرابی کنتاکت سوئیچ

تجمع رسوبات در داخل فیلتر صافی

قطعی سیم های فلوسوئیچ

تعویض فلومتر پکیج

تعویض فلومتر پکیج به این شکل میباشد که اول از همه باید دوشاخه برق پکیج را چرا جدا نموده و خاموش نمود در مرحله بعد ورودی آب سرد به دستگاه را بسته و برای اینکه که این کار را انجام دهید در زمان باید قاب جلویی پکیج را باز نمایید در این مرحله فیشهای فلومتر که خراب می باشد را از دستگاه  جدا می کنید و فلومتر جدید را جایگزین می کنیم و در مرحله آخر از نشتی احتمالی برای تعویض فلومتر میتوان جلوگیری نمود.

به این دلیل می‌توان به برداشتن فلومتر قبلی از روی بلوک هیدرولیک و جدا کردن سیم های ارتباطی آن با برد کفایت نمود.

انواع فلومتر پکیج به دو شکل می باشد که عبارتند از:

فلومتر پکیج فرکانس پایین

در این نوع از فلومتر ها پروانه ها به شکلی طراحی شده اند که تماس کمتری را با آب داشته باشند و به همین دلیل فرکانس پایین تری را خواهد داشت.

فلومتر پکیج فرکانس بالا

در این نوع پروانه ها سطح تماس بیشتری را با آب دارند و به همین دلیل فرکانسی که ایجاد میشود توسط آهنربای نوک پروانه ها بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر