مقالات

علت های گرم نشدن آب پکیج

علت های گرم نشدن آب پکیج

علت های گرم نشدن آب پکیج

در ارتباط با مشکلات مربوط به پکیج و آبگرمکن همیشه علت های آن ها به سرعت نمایان شده و در این شرایط تنها کافیست شیر آب را باز کنید تا از آب گرم استفاده نمایید و اگر از آبی که قرار بود آب گرم بیرون بیاید آب سرد بیرون آمد درمیابیم که دستگاه با مشکلی روبرو شده است است و یا شاهد چکه و نشتی آب باشیم و همچنین شاید از پکیج صدای عجیب و غریبی به گوش ما برسد.

 

در مقاله زیر به این مشکلات از جمله علت گرم نشدن آب می‌پردازیم.

چند مورد از علت های گرم نشدن آب عبارتند از:
فشار پایین آب
رسوب گرفتگی پکیج
مبدل حرارتی
مشکل در ترموستات
لامپ مدار برد کنترل
مشکل در سوخت

فاصله تا آبگرمکن

در این قسمت به توضیح موارد بالا می پردازیم.

تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه

فشار پایین آب

یکی از دلایلی که پکیج درست کار نمی کند و آب گرم نمی شود فشار بودن فشار پایین بودن آب می باشد اگرچه فشار آب کم باشد کمتر از نیم درجه دستگاه خاموش شده و برای حل این مشکل باید فشار آب را تنظیم کنیم تا از خرابی پمپ و پکیج جلوگیری شود برای این منظور شیر ورودی مسیر اصلی آب شهری به سیستم داخلی پکیج را باز کرده و منتظر می مانیم تا فشار آب درونی دستگاه به ۲ درجه برسد و سپس شیر پکیج را میبندیم.
همچنین علاوه بر این مورد مواردی نظیر: خرابی فلومتر پکیج، خرابی پتاسیومتر گرمایش، خرابی شیر ها و پمپ و همچنین سوپاپ های نامناسب نیز می تواند دلایلی برای گرم نشدن آب پکیج باشد.

رسوب گرفتگی پکیج

با گذر زمان آلاینده های موجود در آب می توانند تبدیل به رسوب شده و در قسمت پایینی پکیج انباشته شده که این امر باعث کاهش راندمان سیستم گرمایشی می شود شما می توانید با تمیز کردن پکیج با سختی گیر پلی فسفات و ایجاد دمای ۱۳۰ درجه رسوبات مبارزه کنید اما اگر رسوبات سبب زنگ‌زدگی پکیج شده باشد، دیگر نمی شود آنها را از بین برد و می بایست پکیج را تعویض نمود.
البته رسوب گرفتن مبدل ثانویه هم از علت های گرم نشدن آب به شمار می آید باید توجه داشت که این مبدل را باید هر چند سال یک بار شستشو نمایید و همچنین شستشوی آن با آب و اسید می تواند مجدد به کار کردن پکیج گرمایشی کمک کرده و به مشکلی بر نخوریم.

مبدل حرارتی

در صورت عدم وجود آب داغ احتمال خرابی مبدل یوسوف در داخل آن وجود دارد بنابراین باید در اسرع وقت توسط خدمات پس از فروش آن را سرویس و تعمیر کرد عملکرد مناسبی را از پکیج خود داشته باشیم.

مشکل در ترموستات


اگر آب به اندازه مورد نظر مان گرم نشود به دلیل مشکل در ترموستات بوده و می بایست آن را روی درجه مطلوب خود تنظیم نماییم و اگر صحیح کار نکرد می بایست آن را تعویض نمود.

لامپ مدار یا برد کنترل

این لامپ مدار می تواند یکی از علت های کار نکردن پکیج باشد بنابراین میباید پکیج را بررسی کرده تا از روشن بودن این چراغ اطمینان مطمئن شویم و برای پیدا کردن این چه را می باید از دفترچه راهنمای پکیج استفاده کرده تا بتوانید دستورالعمل سازنده را برای نحوه روشن کردن آن به کار ببرید .

مشکل در سوخت

اگر پکیج شما از نوع گاز سوز باشند امکان دارد درخت سوخت منتهی به دستگاه نشتی دیده شود که در صورت بروز این مشکل امکان دارد بوی تخم مرغ فاسد شده را در اطراف پکیج حس کنید و بنابراین می باید متخصص پکیج و لوله کشهای متخصص تماس حاصل نمایید.

فاصله تا آبگرمکن بسیار دور می باشد

در خانه هایی که حمام با آبگرمکن آن بسیار فاصله دارد ممکن است این اتفاق رخ دهد .

دلیل آن این است که مقدار قابل توجهی از آب گرم در مسیر آبگرمکن تا شیر آب مورد استفاده قرار می گیرد.

چند راه حل برای در نظر گرفتن وجود دارد که عبارتند از :

در نزدیکی شیرها به یک درجه حرارت اضافی نصب کنید این وسیله در اصل آبگرمکن های کوچک برقی هستند که در کابینت نصب می شوند .

پمپ چرخشی آب فوری را نصب کنید تا آب در مسیر دائماً گرم شود .

لوله های آب گرم را عایق بندی کنید این کار از اتلاف گرما جلوگیری می کند.

همچنین موارد دیگری نظیر :

خرابی سنسور دما

خرابی شیر سه طرفه و گرمای آب

طولانی بودن مسیر لوله کشی

کوپل شدن مسیر و سرد بودن آب

بالا بودن دبی آب سرد ورودی

سرد بودن بیش از حد آب ورودی

کم بودن دمای شعله

از دلایل دیگر گرم نشدن آب می باشد .

 

همچنین نباید فراموش کرد که برای عملکرد صحیح پکیج می باید سرویس های دوره ای را از یاد نبرده و اقدامات لازم را برای نگهداری از سیستم انجام دهید همچنین پکیج اصلی و اوریجینال این مشکلات را به حداقل می‌رساند.

اگر خرابی پکیج شما در مواردی که ذکر شد می باشد می بایست با تعمیرکار و مهندس این سیستم پکیج تماس گرفته و هیچ وقت خودتان به تعمیر این دستگاه نپردازید چرا که خسارات سنگین و گاهاً جبران ناپذیری را ممکن است در زمینه سلامت برای خود و خانواده تان برایتان اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA Imageتغییر تصویر